Με την ψήφιση της μελέτης για την «Ανάπλαση Παρόχθιας Ζώνης Ληθαίου Ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης» από το δημοτικό συμβούλιο Τρικκαίων ξεκινά το πρόγραμμα έργων που έχουν εξασφαλιστεί μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων το προηγούμενο διάστημα.
Το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο, ακολούθησε σχετική διαβούλευση μέσω της ιστοσελίδας του δήμου και οι μελετητές του έργου (επιστήμονες της Τεχνικής Υπηρεσίας και της Δ/νσης Πρασίνου) αφού έλαβαν υπόψη τις θέσεις και προτάσεις πολιτών εισηγήθηκαν την ψήφιση της μελέτης του έργου. Κατά τη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο τέθηκαν και ζητήματα που άπτονται των Σχεδίων Βιώσιμης Κινητικότητας και Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που υλοποιεί παραλλήλως δήμος Τρικκαίων. Μάλιστα, όταν συζητήθηκε το ζήτημα των αυτοκινήτων και της στάθμευσης, η πόλη για πεζό και ποδηλάτη, αναδείχθηκε σε κυρίαρχη άποψη για τα Τρίκαλα του μέλλοντος. Ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου τόνισε ότι με τις παρεμβάσεις αυτές, τα Τρίκαλα γίνονται πιο σύγχρονη, πιο ανθρώπινη, πιο φιλική, πιο προσβάσιμη πόλη για όλους. Υπενθύμισε ότι ο δήμος Τρικκαίων έχει εξασφαλίσει περίπου 20.000.000€ για τις αναπλάσεις στον Ληθαίο, στις δύο κεντρικές πλατείες, τη λαϊκή αγορά, το Open Mall, τον δημοτικό φωτισμό, στην οδό Καρδίτσης, το Λαογραφικό μουσείο, τις νέες δράσεις πολιτισμού στις αποθήκες της πρώην ΕΑΣΤ, την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου της ΠΕ Τρικάλων.
Σε ότι αφορά στην ανάπλαση του Ληθαίου, η παραποτάμια παρέμβαση θα γίνει σε μήκος 2,5 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα από τη γέφυρα Γκίκα και το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι την οδό Καλαμπάκας, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 3.100.000€.
Προβλέπεται:
Τα έργα αφορούν σε:
– Ανάπλαση πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης με συνδυασμό ζώνης φύτευσης, ποδηλατόδρομου, ζώνης κίνησης πεζών, αλλά και, φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων.
– Αναμορφώσεις και νέες κατασκευές σε συγκεκριμένους κόμβους
– Διαδρομή ήπιας παραποτάμιας κυκλοφορίας σε τμήμα του κέντρου
– Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ.
– Ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
– Μετατόπιση στύλων δικτύων κοινής ωφελείας για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
– Σταθερό μήκος ποδηλατόδρομου μονής κατεύθυνσης με οριζόντια σήμανση για παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς.