Γεγονός είναι η πρώτη απώλεια από τη διαδικασία του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο λιμενικό έργο στη Μεσόγειο, που με 170εκατ.ευρώ αφορά την ολοκλήρωση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ, στο Λιμένα Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΚΑΛ, απέσυρε τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό λόγω “εσωτερικών θεμάτων”.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, προκλήθηκε ρήγμα μεταξύ των δύο εταίρων σε αυτό το διαγωνισμό, με φόντο άλλον σε εξέλιξη διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για την αποχέτευση στην Παλλήνη. Αυτό προκάλεσε ως αλυσιδωτή αντίδραση, την αποχώρηση της ΑΚΤΩΡ από το σχήμα και κατ`επέκταση της κοινοπραξίας από το μεγάλο αυτό έργο. Έτσι, μέχρι τώρα (και αν δεν έχουμε κάποια άλλη απώλεια) στο διαγωνισμό μένουν έξι σχήματα:
Κ/Ξ EIFFAGE-ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ROVER MARITIME SL- Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-VITTADELLO, ARCHIRODON, Κ/Ξ ΑΒΑΞ-ΕΤΕRMAR. A.E. -NV BESIX, ACCIONA CONSTRUCCION.
Οι συμμετοχές ξένων εταιρειών είναι Eiffage από Γαλλία, Vittadello από Ιταλία, Besix από Βέλγιο, Etermar από Πορτογαλία και Acciona από Ισπανία.
Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο του διαγωνισμού σύμφωνα με πηγή με γνώση της υπόθεσης είναι πως στη Β`φάση μπορούν να περάσουν μέχρι και έξι συμμετοχές. Αυτό σημαίνει πως τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω εντυπωσιακά σχήματα θα εγκαταλείψει πρόωρα τη μάχη.
Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης του 1ου Σταδίου, αναμένεται να συμβεί την ερχόμενη εβδομάδα. Στη συνέχεια, η ΟΛΘ ΑΕ αναμένεται να διαβιβάσει στους προεπιλεγέντες την Πρόσκληση Υποβολής δεσμευτικών προσφορών για συμμετοχή στο 2ο Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, που αφορά στην εκτέλεση και ολοκλήρωση του συνόλου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής».
Το έργο αυτό αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Ανεξάρτητοι μηχανικοί στο έργο είναι η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ-AECOM-ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου, μήκους 440 μέτρων, την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων και την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου. Η χερσαία λιμενική ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων.