Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο μετασχηματισμού της Ελλάκτωρ, το οποίο έχει ως επίκεντρο τον τομέα της κατασκευαστικής δραστηριότητας. Όπως έγινε γνωστό, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Αναστάσιο Καλλιτσάντση εκτιμά ότι, με ορίζοντα τον Νοέμβριο, θα οριστικοποιηθεί η συμφωνία για την απόκτηση νέου τραπεζικού δανεισμού, δεδομένου ότι οι πιστώτριες τράπεζες έχουν εγκρίνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Άκτωρ, της θυγατρικής του ομίλου στον τομέα των κατασκευών.
Εκτός από την εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης, στην κατασκευαστική δραστηριότητα, όπου το ανεκτέλεστο ανέρχεται σε 1,9 δισ. ευρώ, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, τα έσοδα υποχώρησαν λόγω της στρατηγικής απόφασης της εταιρείας να επικεντρωθεί στις αγορές της Ελλάδας και της Ρουμανίας και σε έργα διαχείρισης εγκαταστάσεων στο Κατάρ. Το σχέδια αναδιάρθρωσης της εταιρείας περιλαμβάνουν την περικοπή του μισθολογικού κόστους, του κόστους πωλήσεων, την λειτουργία ενιαίου κέντρου προμηθειών και την πώληση μη λειτουργικών (non-operating) περιουσιακών στοιχείων. Σχετικά με την μισθολογική δαπάνη, όπως σημείωσε χθες η διοίκηση της Ελλάκτωρ, το προσωπικό έχει υπογράψει τις νέες συμβάσεις που προβλέπουν μειωμένες αποδοχές, ενώ έχει υποβληθεί σημαντικός αριθμός αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα της εθελουσίας εξόδου. Το τελευταία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του 2021 και συνοδεύεται με κόστος 3,5 εκατ. ευρώ.
Εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2023, η αναδιάρθρωση του ομίλου να έχει αποφέρει όφελος 100 εκατ. ευρώ. Από αυτά 30 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την λειτουργία του ενιαίου κέντρου προμηθειών, 32 εκατ. ευρώ από την μείωση του μισθολογικού κόστους και 38 εκατ. ευρώ από την διάθεση περιουσιακών στοιχείων (ακινήτων, γης κτλ.) και την είσπραξη απαιτήσεων.
Στις παραχωρήσεις, η άρση του lockdown στις 4 Μαΐου, συνοδεύθηκε με ανάκαμψη της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό, με την υποχώρηση της κίνησης να τοποθετείται σε 6% τον Αύγουστο, σε ετήσια βάση, με το συγκεκριμένο ποσοστό να ανέρχεται σε περίπου 72% τον Απρίλιο. Εάν οι σημερινές επιδόσεις διατηρηθούν, τότε, όπως ανέφερε, ο κ.Καλλιτσάντσης, εκτιμάται ότι το 2020 θα μπορούσε να κλείσει με πτώση της κίνησης κατά περίπου 9%-10%, ενώ από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Ιούλιο η κυκλοφορία υποχώρησε κατά 22%.
Σε επίπεδο όμως, πρώτου εξάμηνου, λόγω της πανδημικής κρίσης, η κυκλοφορία υποχώρησε 26,6% στην Αττική Οδό, περίπου 27% στην Ολυμπία Οδό, κατά 30,4% στον Μορέα, 30,6% στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και 19,3% στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο όμιλος διαθέτει εγκατεστημένη ισχύ 491 MW, ενώ στη φάση της κατασκευής βρίσκονται ακόμη 88 MW με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.
Στην αγορά ακινήτων, το εμπορικό κέντρο Smart Park εμφάνισε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο αύξηση της επισκεψιμότητας, σε σχέση με πέρυσι, κατά 19% και 15%, αντίστοιχα. Ο πολυχώρος Cambas project βρίσκεται στην τελική διαδικασία για την εξασφάλιση άδειας πολεοδομησης
(capital.gr)