Η ευκολότερη και αποτελεσματικότερη σύνδεση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δίκτυο είναι ο βασικός στόχος του ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιος Μάνος, μιλώντας στα πλαίσια της ακρόασης φορέων εχθές στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Εκκινώντας από τους στόχους του ΕΣΕΚ, ο κύριος Μάνος ανέφερε πως μέχρι το 2030 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας περί τα 300 χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα. Κάτι τέτοιο σημαίνει, όπως είπε, μια απαίτηση 4% της καταναλισκόμενης ενέργειας πράγμα που κρίνεται εφικτό από το υψηλόβαθμο στέλεχος του διαχειριστή. «Δεν δημιουργείται πρόβλημα ασφάλειας και κίνδυνος αστάθειας», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να στηριχτεί χωρίς να γίνουν επενδύσεις σε επίπεδο της μέσης κα υψηλής τάσης. Ενδεχόμενα, να χρειαστούν ορισμένες τροποποιήσεις και παρεμβάσεις σε επίπεδα χαμηλής τάσης, που όμως ο ΔΕΔΔΗΕ διαθέτει τα μέσα για να τις υλοποιήσει στο έπακρο.
Όπως είναι γνωστό, ο ΔΕΔΔΗΕ θα επιτελεί το ρόλο του Διαχειριστή, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αναπτύσσει ή να αναλάβει την διαχείριση ηλεκτρικών φορτιστών. Ο βασικός ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ έγκειται στην ομαλή είσοδο – σε πρώτο χρόνο – και λειτουργία – στη συνέχεια – των συστημάτων ηλεκτροκίνησης και εν συνόλω του μοντέλου, ώστε να αποτρέπονται τυχόν δυσκαμψίες και ανωμαλίες.
Από την άποψη αυτή, ο κύριος Μάνος διαβεβαίωσε ότι οι σταθμοί φόρτισης μπορούν να λειτουργήσουν τόσο από το υφιστάμενο δίκτυο και τις υφιστάμενες παροχές, όσο και με νέες, λαμβάνοντας υπόψη την είσοδο έξυπνων μετρητών.
Τέλος, ο κύριος Μάνος υπογράμμισε πως ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζει να είναι ενεργός τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση του σχεδίου της ηλεκτροκίνησης.