Νέες ανακατατάξεις συντελούνται στον κατασκευαστικό κλάδο, ο οποίος ήδη βρίσκεται στο προσκήνιο και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει μέσα στα επόμενα χρόνια.
Μετά από την περίοδο στασιμότητας των προηγούμενων χρόνων, οι κατασκευές βγαίνουν ξανά μπροστά, αποδεικνύοντας ότι είναι ένας από τους πλέον κινητικούς και με μεγάλο ενδιαφέρον για μετόχους και επενδυτές, κλάδους του ελληνικού επιχειρείν.
Στο παιχνίδι εκτός από τους ισχυρούς του κλάδου μπαίνουν και οι μικρές κατασκευαστικές, όπως η Δομική Κρήτης, για την οποία όπως αποκάλυψε χτες το Capital και επιβεβαίωσε η εταιρεία (σ.σ σε απάντηση ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς) αναμένεται η είσοδος του Δημητρίου Κούτρα, πρώην στελέχους της ΑΚΤΩΡ και πρώην Αντιπρόεδρου της Intrakat, προχωρώντας παράλληλα σε πώληση του ποσοστού που κατείχε στον δεύτερο κατασκευαστικό Όμιλο.
Η είσοδος του κ. Κούτρα, ένα από τα πλέον έμπειρα και με μακρόχρονη πορεία στον κλάδο των κατασκευών στελέχους, στη Δομική Κρήτης, σηματοδοτεί το “μεγάλωμα” της κατασκευαστικής εταιρείας και τη διεύρυνση της δραστηριότητας της και σε άλλους τομείς.
Από τον Σεπτέμβριο αναμένεται και η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το πράσινο φως εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Ιntrakat.
Mετά την έγκριση αναμένεται, όπως ανέφερε προσφάτως ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat Αλ. Εξάρχου να αποφασιστεί το πώς θα λειτουργήσει ο Όμιλος έπειτα από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ, αν δηλαδή θα γίνει συγχώνευση των δύο εταιρειών ή θα αποσχιστεί ο κλάδος της κατασκευής από την Intrakat για να συγχωνευτεί με την Άκτωρ.
Η απόκτηση της Άκτωρ αναμένεται να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό, τον εξοπλισμό και την τεχνογνωσία της Ιntrakat, μέσα από την δημιουργία μιας έξυπνης και υγιούς κατασκευαστικής εταιρείας, με τεχνική επάρκεια.
Όσον αφορά την Άκτωρ, η χρηματοοικονομική της εικόνα δεν είναι όπως παλιά, καθώς δεν φαίνεται σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου να αντιμετωπίζει πια οικονομικά ζητήματα, ενώ τα 2 δισ. ανεκτέλεστο που εξασφάλισε τους τελευταίους μήνες η εταιρεία ήταν με πολύ χαμηλές εκπτώσεις, γεγονός που καθιστά τα έργα κερδοφόρα.
Μετά την απόκτηση της Άκτωρ, η Ιntrakat καθίσταται ο δεύτερος μεγαλύτερος Όμιλος στη χώρα, με παρουσία σε όλα τα μεγάλα έργα της χώρας.
Από την άλλη πλευρά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ένα πρόγραμμα επενδύσεων που φτάνει στα 10 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια και ένα ανεκτέλεστο που έχει φτάσει στο επίπεδο ρεκόρ των 5,5 δισ. ευρώ, είναι η μεγαλύτερη κατασκευαστική της χώρας με έσοδα πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Σήμερα η ΓΕΚ Τέρνα είναι leader σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησής της όπως στις Παραχωρήσεις, με περισσότερα από 1.500 χλμ. αυτοκινητοδρόμων υπό διαχείριση (μετά την προσθήκη της Εγνατίας), στον τομέα των ΣΔΙΤ, αλλά και στην παραγωγή και αποθήκευση καθαρής ενέργειας με εγκατεστημένη ισχύ που μέχρι το φθινόπωρο θα ξεπεράσει τα 1.200 MW, μέχρι το 2026 θα διαμορφωθεί σε 3.000 MW και πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα έχει φθάσει τα 6 GW.
Από την άλλη πλευρά η ΑΒΑΞ με την ανάληψη μεγάλων έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, την εξυγίανση της χρηματοοικονομικής της εικόνας αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 15-25% το 2023 και επιπλέον 30-40% το 2024.
Το ανεκτέλεστο του Ομίλου ανέρχεται στα 2,9 δισ. ευρώ, μέσα στο 2022 ο Όμιλος υπέγραψε νέα έργα 875 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στο 2023 έχει υπογράψει συμβάσεις για νέα έργα αξίας 928 εκατ. ευρώ, τα κυριότερα εκ των οποίων τον σταθμό ενέργειας στη Ρουμανία, αξίας 674 εκατ. ευρώ και το οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, αξίας 207 εκατ. ευρώ.
Βασικό πλεονέκτημα του Ομίλου έναντι του ανταγωνισμού είναι το know how σε μία σειρά έργων όπως το μετρό, οι αγωγοί αερίου κλπ.
Τέλος, με ανεκτέλεστο 2,95 δισ. έχει εκκινήσει η νέα κατασκευαστική θυγατρική της Μυτιληναίος, ΜΕΤΚΑ, η οποία ετοιμάζεται να διεκδικήσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς έργων Υποδομών, ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων που θα δημοπρατηθούν τα επόμενα χρόνια