Η αντίστροφη μέτρηση για την δημοσίευση της προκήρυξης του Πανελλήνιου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού με την οποία θα καλούνται τα αρχιτεκτονικά γραφεία να δηλώσουν συμμετοχή στην κατάθεση προτάσεων για την ανάπλαση του θαλασσίου Μετώπου της Πάτρας έχει αρχίσει.
Η δημοσίευση της προκήρυξης θα γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και στόχος του Δήμου Πατρέων είναι να προσελκύσει όσο το δυνατών περισσότερους ενδιαφερόμενους ενώ το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ποικιλία των προτάσεων και το περιεχόμενο αυτών σε σχέση με την ανάπλαση.
Ουσιαστικά η επόμενη εβδομάδα θεωρείται σταθμός ως προς το νέο «πρόσωπο» και την εικόνα που θα αποκτήσει η Πάτρα, στο πλαίσιο της συνολικής αναμόρφωσης της εικόνας της ως μια σύγχρονη και ανταγωνιστική και σε επίπεδο εικόνας , αισθητικής αλλά και χρηστικότητας πόλης.
Η Ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών είναι κομβικής σημασίας, καθώς από την ύπαρξη αυτών εξαρτάται η ένταξη του έργου στο επόμενο ΕΣΠΑ. η συνολική περιοχή της μελέτης αφορά 330 στρέμματα του παραλιακού μετώπου της Πάτρας.
Ο προϋπολογισμός για την εκπόνηση όλων των εργασιών, όπως επακριβώς αναφέρεται στο τεύχος του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ανέρχεται περίπου σε 34 εκ. ευρώ.
Παράλληλα, υπάρχει και η πρόβλεψη για την αμοιβή της μελέτης που θα γίνει από τον μελετητή ο οποίος θα κερδίσει τον διαγωνισμό και θα αναλάβει την ευθύνη του έργου. Η αμοιβή αυτή ότι μπορεί να συμφωνηθεί σε διαπραγμάτευση και υπολογίζεται στα 3.473.386,40 ευρώ, μαζί με ΦΠΑ.
Το ζητούμενο για το παραλιακό μέτωπο και την ανάπλαση του είναι:
Επανένταξη του διαχωρισμένου σήμερα θαλάσσιου μετώπου στον υπόλοιπο αστικό ιστό της πόλης.
Δημιουργία ενός άρτια λειτουργικού χώρου που θα έχει κοινόχρηστο χαρακτήρα.
Κάλυψη των αναγκών των μονίμων κατοίκων για ελεύθερους ανοιχτούς κοινόχρηστους χώρους, με πάρκα, πράσινο.
Ανάδειξη της ιστορικότητας του χώρου, εντάσσοντας στον σχεδιασμό διατηρητέα κτίρια και μνημεία.
Αναβάθμιση του περιβάλλοντος στο μέτωπο της πόλης ώστε να προβληθεί η αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Πάτρας.
Αποκλεισμός κίνησης οχημάτων στην Ηρώων Πολυτεχνείου από Τερψιθέας έως Κανελλοπούλου.
Αξιοποίηση της Νότιας Λιμενολεκάνης για Ναυταθλητισμό, πλωτές κατασκευές.
Χρήση καινοτόμων, ποιοτικών και ανθεκτικών υλικών φιλικών στο περιβάλλον.
Εφαρμογή αρχών αειφορίας για εξοικονόμηση ενέργειας και βιοκλιματική λειτουργία αστικών υπαίθριων χώρων.
Αυτόνομη διακίνηση και διαβίωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Εφαρμογή νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, φιλικών στους πολίτες-χρήστες.
Στους όρους αναφέρεται:
- Υπογειοποίηση τμήματος της Σιδηροδρομικής Γραμμής με αντισταθμιστικό όφελος την αναβάθμιση / αξιοποίηση της υπέργειας ζώνης. Μάλιστα εδώ επισημαίνεται η πολεοδομική αναδιάρθρωση συνοικιών από Καστελλόκαμπο μέχρι Νόρμαν, που αναφέρεται στο ΓΠΣ του 2011 και προβλέπει «βύθιση σιδηροδρομικής γραμμής και ανάπτυξη γραμμικού πρασίνου, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων.
- Στη μετατροπή της Καραμανλή σε λεωφόρου ώστε να αποκλειστεί η κίνηση των οχημάτων στο τμήμα αυτό της παραλιακής οδού και μεταφορά της βασικής αστικής αρτηρίας ως συνέχεια της Κανελλοπούλου από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου στην Καραμανλή.
- Ξήλωμα περίφραξης σε όλο το μήκος της λιμενικής ζώνης, εκτός της έκτασης του νέου λιμένα και όπου τοπικά επιβάλλεται για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της λιμενικής δραστηριότητας.
- Οργάνωση της παραλιακής λιμενικής ζώνης με απελευθέρωση του μεγαλύτερου τμήματος του υπάρχοντος λιμανιού και απόδοσή του ως Ανοιχτού Κοινόχρηστου Χώρου.
5. Απελευθέρωση της προβλήτας Γούναρη από το παλαιό κτίριο Διοίκησης του ΟΛΠΑ, με προαπαιτούμενη την κατεδάφιση του κτιρίου και τη δημιουργία ενός νέου τοπόσημου της πόλης, (προβλέπεται κτίριο πολιτισμού και τεχνών