Της Ελένης Μπότα
Την επαναδραστηριοποίηση του Ομίλου στον τομέα των κατασκευών και η συμμετοχή της σε έργα του δημοσίου με λογικές εκπτώσεις, ανακοίνωσε η διοίκηση της Τεχνικής Ολυμπιακής, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της εταιρείας σε αναλυτές.
Όπως τονίστηκε η Τεχνική Ολυμπιακή, δεν σκέφτεται να προχωρήσει στην πώληση του ακινήτου που έχει στην ΒΙΠΕ Πατρών, καθώς ο χώρος αυτό χρησιμοποιείται για την στάθμευσης των μηχανημάτων για έργα που ενδεχομένως αναλάβει η εταιρεία.
Στην παρούσα φάση πάντως όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας δίνει έμφαση στην αγορά real estate μέσω της δραστηριότητας στα ενυπόθηκα δάνεια.
Ο όμιλος εξαγόρασε το 50% στην εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων Mountstreet, η οποία είναι κερδοφόρα και ήδη διαχειρίζεται ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο.
Αναφορικά με την Μαρίνα Σάμου είναι σε διαπραγματεύσεις με το Ελληνικό Δημόσιο για την μείωση του ενοικίου. Να σημειωθεί ότι η Μαρίνα Πυθαγορείου Σάμου είναι χωρητικότητας 280 θέσεων – με δυνατότητα φιλοξενίας σκαφών μήκους μέχρι και 50 μ. Πρόκειται για μια από τις νεότερες μαρίνες που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα.
Για την πώληση του Πόρτο Καρράς, όπως ανέφερε ο Γεώργιος Στέγγος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου συνεχίζει να υπάρχει η διαφορά στο τίμημα με τον αγοραστή, ενώ η εκκρεμότητα με τους χρονομισθωτές έχει περιοριστεί στις 150 χιλ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η πώληση του Πόρτο Καρράς στον Ιβαν Σαββίδη είχε κλειδώσει εδώ και ένα χρόνο με τίμημα 205 εκ. ευρώ.
Ωστόσο στο πόρισμα του ο ανεξάρτητος σύμβουλος κατέθεσε ότι από το συνολικό τίμημα των 168,88 εκατ ευρώ θα πρέπει να εκπέσουν 70,7 εκατ ευρώ για χρηματοοικονομικές και λοιπές υποχρεώσεις. Έτσι το τελικό τίμημα της πώλησης ανέρχεται σε 98,1 εκατ. ευρώ.
Τέλος η διοίκηση της Τεχνικής Ολυμπιακής αναφέρθηκε και στις επενδύσεις στα καράβια που έχουν αρχίσει ήδη να αποδίδουν τα πρώτα μερίσματα και τα οποία θα αποτυπωθούν στα αποτελέσματα εξαμήνου.
Μάλιστα όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Στέγγος “η “αγορά έχει πάρει φωτιά και ήδη έχουμε συμβόλαια για ναύλα 2-3 χρόνια μπροστά”, ενώ ανέφερε και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: καράβι με ναύλο στα 28 χιλ. δολάρια που είναι ήδη υψηλό, γίνεται αυτή την περίοδο συζήτηση για μία 5ετία στις 45 χιλ. δολάρια.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα του 2020 αναφέρθηκε πως το μεγαλύτερο μέρος των περσινών ζημιών σχετίζεται με το έργο στην Ρουμανία, το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Όσον αφορά στο Δημόσιο, παρόλο που όλα τα έργα έχουν παραδοθεί, καθυστερεί η είσπραξη απαιτήσεων, είναι πολύ πιθανό όμως ένα μέρος των απομειώσεων ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ να εισπραχθεί και μάλιστα εντόκως.
Η διοίκηση αρνήθηκε να κάνει κάποια εκτίμηση για τα φετινά αποτελέσματα, καθώς και για τις τρέχουσες υπεραξίες των πλοίων.