Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναλαμβάνει τα έργα για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στα βορειο-δυτικά της πόλης. Ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη από το Φθινόπωρο του 2019, οδεύει προς ολοκλήρωση, σηματοδοτώντας την έναρξη του τρίτου έργου Μετρό για την πόλη.
Η Αττικό Μετρό, κατακύρωσε τον διαγωνισμό υπέρ της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η οποία μειοδότησε με ποσοστό 27,03%. Να θυμίσουμε πως η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 10 Οκτωβρίου 2019. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 18,6εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 15εκατ.ευρώ).
Τώρα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ καλείται να προσκομίσει επικαιροποιημένα, όπου απαιτείται, δικαιολογητικά και στη συνέχεια να ελεγχθούν. Κατόπιν ο προσυμβατικός έλεγχος θα ολοκληρωθεί με την υποβολή της σύμβασης για έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν θα “πέσουν” οι υπογραφές για να ξεκινήσει το έργο.
Η διάρκεια του εκτιμάται σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Με πρόχειρους υπολογισμούς αν το έργο ξεκινήσει το καλοκαίρι, τότε θα μπορέσει να ολοκληρωθεί (χωρίς να υπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις), στα μέσα του 2023.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται και ο χώρος επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας, καθώς θεωρείται κρίσιμη η περαιτέρω ανάπτυξη του για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, σχεδιάζουν το τρίτο μεγάλο εργο Μετρό του δικτύου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, που αφορά σε μία νέα γραμμή στα βορειο-δυτικά της πόλης. Θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός».
Η νέα επέκταση
Πρόκειται για μία επέκταση που εξυπηρετεί τους δήμους «Αμπελοκήπων – Μενεμένης», «Κορδελιού – Ευόσμου», «Παύλου Μελά» και «Νεάπολης – Συκεών». H επέκταση περιλαμβάνει 9 νέους υπόγειους σταθμούς με τα ίδια χαρακτηριστικά της βασικής γραμμής, δηλαδή με μήκος περίπου 60 μέτρων και κεντρική αποβάθρα. Οι σταθμοί που προβλέπονται μετά τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό είναι οι: ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΝΕΑΠΟΛΗ.