Τρεις νέες συμβάσεις έργων υπογράφει μέσα στο επόμενο διάστημα η Intrakat, ανεβάζοντας περαιτέρω το ανεκτέλεστό της.
Της Ελένης Μπότα
Ειδικότερα προς υπογραφή βαίνουν οι δύο διαγωνισμοί-ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Θεσσαλίας, με ανάδοχο την εταιρεία, οι οποίοι αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα δύο αυτά μεγάλα έργα εκτιμάται ότι θα λύσουν το μεγάλο πρόβλημα στέγασης που υπάρχει αυτή τη στιγμή και στα δύο πανεπιστήμια και θα αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των φοιτητών. Και στις δύο περιπτώσεις, αναθέτουσες αρχές είναι τα ίδια τα Πανεπιστήμια.
Οι δύο διαγωνισμοί-ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες έχουν κόστος 370 εκατ. ευρώ. Το ΣΔΙΤ για το Πανεπιστήμιο Κρήτης φτάνει τα 255 εκατ. ευρώ και είναι η μεγαλύτερη της χώρας και αυτή για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τα 116 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, για το Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο αντικείμενο της σύμβασης σύμπραξης περιλαμβάνεται ο εκσυγχρονισμός υφιστάμενων υποδομών και η κατασκευή νέων κτιριακών συγκροτημάτων στις 2 Πανεπιστημιουπόλεις, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου. Στο πλαίσιο τής σύμβασης σύμπραξης, ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) καλείται να αναλάβει τα ακόλουθα: α) θα εκπονήσει το σύνολο των τεχνικών μελετών που απαιτούνται, και θα προβεί σε όλες τις ενέργειες και στη σύνταξη των εγγράφων που απαιτούνται, προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη έκδοση τού συνόλου των αδειών και εγκρίσεων, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις.
Για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προβλέπεται α) ολοκληρωμένη παρέμβαση αστικής ανάπλασης και αξιοποίησης τού βιομηχανικού ακινήτου της βαμβακουργίας στη Νέα Ιωνία Βόλου, για τη δημιουργία φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων, και κοινωνικών υποδομών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και β) δημιουργία φοιτητικών εστιών, και εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λαμία.
Επίσης, προς υπογραφή οδεύει και η σύμβαση για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών που θα κατασκευαστεί στην Οδό Πειραιώς με ανάδοχο το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 112,5 εκατ. ευρώ και με την συγκέντρωση των υπηρεσιών της Γ.Γ. Υποδομών σε ένα κτίριο αναμένεται να προκύψει σημαντικό οικονομικό όφελος της τάξεως των 2.000.000 ευρώ ετησίως μόνο από τα μισθώματα και του 1.000.000 ευρώ ετησίως από τα λειτουργικά κόστη.
Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα έμμεσα οφέλη που προκύπτουν από την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων για τη λειτουργίας και συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Στη διάρκεια λειτουργίας του έργου ως κτήριο διοίκησης, αναμένεται να απασχολούνται περίπου 900 άτομα/ εργαζόμενοι στη Γ.Γ.Υ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών, ενώ η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι΄1-2 χρόνια.