Τη περασμένη Δευτέρα παρουσιάστηκε στο Δήμο Λαρισαίων η μελέτη για τη κατασκευή Νέου Νηπιαγωγείου στη συνοικία Αμπελοκήπων, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο Διπλωματικής Εργασίας στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΑΠΘ από τον νέο Λαρισαίο Αρχιτέκτονα-μηχανικό Κωνσταντίνο Καφαντάρη. Η παρουσίαση έγινε στον Δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη, στους Αντιδημάρχους Γιώργο Σούλτη, Γιώργο Ζαούτσο , στον Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας Αθ. Πατσιούρα, στη Προισταμένη του Τμήματος Συντήρησης Σχολικών Κτιρίων Κατερίνα Ιωαννίδου, και σε Μηχανικούς της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.
Με πολύ θετικά σχόλια για τη πρωτότυπη και καινοτόμα μελέτη ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι διατύπωσαν τη βούληση να ολοκληρωθεί η μελέτη, και να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τη κατασκευή του έργου , που είναι αναγκαίο για τα παιδιά της συνοικίας. Όπως διατύπωσε ο Δήμαρχος, έτσι φαίνεται το αποτέλεσμα καλής συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και τον Δήμο, για την εκπόνηση Διπλωματικών σε θέματα που ο Δήμος έχει ανάγκη να υλοποιήσει.
Τι περιλαμβάνει η μελέτη
Αρχιτεκτονική Μελέτη: Καφαντάρης Κωνσταντίνος
Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική μελέτη πραγματεύεται το ζήτημα του σχεδιασμού ενός σύγχρονου νηπιαγωγείου στην περιοχή των Αμπελοκήπων της Λάρισας, σε οικόπεδο έκτασης 1400 μ2 στη διασταύρωση των οδών Μύρων και Ρόδου. Με βάση την ψυχολογία των νηπίων και τους σύγχρονους παιδαγωγικούς χώρους που προκύπτουν από αυτή προτείνεται η διαμόρφωση δύο χώρων με διαφορετικές ποιότητες. Η Α’ ποιότητα περιλαμβάνει τη γνώση μέσω του παιχνιδιού, τους χώρους υποδοχής και διοίκησης σε έναν ανοικτό σχεδιασμό, ενώ η Β’ ποιότητα περιλαμβάνει το χώρο της εστίασης και όλες τις υπόλοιπες δευτερεύουσες λειτουργίες. Η κεντρική ιδέα έγκειται στην συναρμογή των δύο αυτών χώρων, παράγοντας μια κάτοψη που να δημιουργεί ανεμπόδιστη ροή στις κινήσεις. Η κοινωνικοποίηση των νηπίων αποτελεί βασική παράμετρο στη χωρική διερεύνηση. Συγκεκριμένα, σε ισόγειο κτίριο επιφάνειας 504τ.μ. οι χώροι που περιλαμβάνουν τη γνώση, μέσα από το παιχνίδι, καλύπτουν περισσότερα από 220τ.μ., δημιουργώντας πολλαπλές δραστηριότητες και παρέχοντας άνετη εποπτεία των παιδιών από τη μεριά των παιδαγωγών. Επιπλέον, το νηπιαγωγείο δύναται να προσφέρει δυνατότητες εναλλαγής των χρήσεων μεταξύ τριών διαφορετικών λειτουργιών (ημέρα-ανάπαυση-εκδηλώσεις).
Δείτε τα σχέδια όπως παρουσιάστηκαν